Under löven

 
Det är första september idag. Jag tror att det lite undermedvetet är min favorit månad. Inte enbart för att just September klingar så fint, utan för att alla känslorna kommer tillbaka på riktigt. Bland höstmörker och kyliga vindar hittar också Melissa Horn, Lars Winnerbäck och Håkan Hellström tillbaka till mina spellistor. Hösten är min tid på året. Jag tänker, skriver och känner mer på riktigt. Under sommaren låter jag själen vila och känslorna liksom försvinner lite bland molnen. Medan andra fortfarande går barfota i öppna skor med sommarkläder till, letar jag djupt i mina garderober. Fram kommer vantar, halsdukar och höststövlar. Jag har nog saknat det, att ha något att gömma sig lite bakom.

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: