Problem löser sig inte själva


Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att sätta fingret på vad det är som får mig att må dåligt.Någonting är det,det vet jag för det känns i hela kroppen.Allt kan kännas så himla bra och livet kan kännas helt okej ena stunden och tre minuter senare kännas helt värdelöst.

Oscar sa så här till mig "Det låter klyschigt men det vänder till slut" Han har nog mycket rätt i det han säger och jag hoppas att någon gång i framtiden kommer jag må bra. men jag tror så här: Problem löser sig oftast inte av sig själv, man själv måste göra det. För att lösa något måste man veta vad det är som är dåligt.Det är här jag tror att problemet ligger.Jag vet inte exakt vad det är som får mig att må dåligt och då är det svårt att veta vad jag ska förändra för att må bra igen.

KOMMENTARER


sv: tack, tycker själv den är ganska fin!

2010-09-14 // 20:43:14

tack jag hittade den på en blogg... kommer dock inte ihåg vilken..

2010-09-15 // 00:42:30

sv: hihi, ja :D

2010-09-15 // 16:56:27

sv: tack vad söt du är!

2010-09-15 // 18:57:18

ja, det är allt bra fina :) och du, allt här i livet handlar inte om att man ska få bra betyg. försök istället se det som är bra i livet, vad du tycker om. så småningom kommer du nog hitta det där lilla som gör att du inte mår bra. lycka till!

2010-09-15 // 19:49:17

SV: I know :D men vet inte helt om jag ska köpa den x) använder nästan aldrig leggins :P



Vad gjör du då? :)

2010-09-16 // 10:32:23

Du kanske behöver prata med någon som "kan", hjälper många gånger :)

2010-09-16 // 15:16:41

Tack så mycket! :D

Allt bra? :)

2010-09-16 // 15:18:44

vet exakt vilken känsla det är du har! Men oftast så vet jag innerst inne vad det är som får mig att må dåligt..



2010-09-16 // 17:35:23

sv: tack :D fin blogg ;P

2010-09-16 // 19:00:14

Jag känner igen mig men tills slut vände det och jag insåg vad det var som fick mig att må dåligt. Jag hoppas detsamma kommer hända dig med!

2010-09-16 // 19:19:04
Lina-vardagen hos en 16 åring http://linaborgstrom.blogg.se/

Sv; tack så mycket! :)

2010-09-16 // 20:08:23
g e r a l d i n a http://geralh.blogg.se/

sv; Tack så mycket! :D

2010-09-16 // 23:07:55

Sv: tack så mycket! fin bild! :D

2010-09-18 // 18:58:13

sv: i knooow -;)

2010-09-18 // 19:17:35

hej !

Har en tävling på bloggen där ni kan vinna en header !

Kom in och anmäl er här : http://jjohannaaxelssonn.blogg.se/2010/september/tavling-vinn-header.html

2010-09-24 // 21:45:32
Mikaela - livet med 2 diagnoser. http://meeela.blogg.se/

Har du gått på bup eller något? För jag känner igen mej i dej och dina tankar. Jag är 21 år och går på psykiatrin emellanåt och jag har fått diagnosen "Bipolär typ 2 och misstänkt ADHD". För att jag ska kunna må bra och vara glad så måste jag ta medicin. Hoppas det löser sej för dej!



/Mikaela.

2010-09-30 // 22:34:47

Jag brukar tänka att alla motgångar någon gång ju måste ta slut, att det finns gräns för hur mycket dålig som kan ske. Att det sen bara, eller ja - oftast, bara kommer vara bra.



Men sen så vet jag ju också att det ibland bara inte blir bra, hur mycket man än vill och försöker. Att det krävs lite hjälpmedel för att det ska kännas som det egentligen gör.



Jag känner inte dig, och har läst ungefär fyra av dina blogginlägg (än så länge) och jag vet inte alls hur ditt liv är eller hur du egentligen har det. Men! Mår man dåligt under alltför långa perioder så tycker jag man ska ta tag i det och prata med någon som är utbildad psykiatrin.

Om du redan gör det är det toppen, om inte - så överväg det? Jag tror verkligen att det kan vara en liten skjuts på vägen i så att säga rätt riktning.



(Oj, det blev en lång kommentar det här..)



Tack så himlans mycket för din fina kommentar på mitt foto. Verkligen. Det värmer. (:

2010-10-18 // 01:28:46

Hej söt! ^^



Såg att du kikat in på min blogg, kul! Ser även att du skriver att du är deprimerad. Hur länge har du varit det? Får du någon hjälp? Jag frågar dels för att jag bryr mig (såklart ^^) och dels för att jag själv är deprimerad. Jag har kontakt med psykiatrin, får medicinsk behandling och gruppbehandling med KBT (kognitiv beteendeterapi). Det tog lång tid för mig innan jag vågade och orkade söka hjälp. När jag väl hittade den kraften tog det tyvärr tid innan jag fick rätt sorts hjälp. Vården krånglar ju ibland... Jag vet att det inte är lätt. Men det finns hjälp att få. Och det finns också stöd att få. Jag vet hur ensam man kan känna sig ibland. Allas familjesituationer, vänskapsrelationer o.s.v. kan se olika ut. Vissa har familj och vänner som ser och bryr sig, andra har det inte. Men det finns alltid någon som bryr sig och som vill stödja. Du har t.ex. mitt stöd, även fast jag inte känner dig eller vet något om dig..



Kram!

2010-11-08 // 19:19:43
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: