Lyckan sitter inte i vikten


I nästan varje tjej tidning kan vi i varje nummer läsa om hur vi på bästa sätt går ner i vikt eller vilka kläder som ger ett smalare intryck av midja,lår och armar.Varför ska allt ständigt handla om att förändra sig själv?.Varför kan vi inte bara få vara som vi är,sluta vikthetsas och bara vara glada för det vi har.

Jag som ungtjej vet hur jobbigt det är och hur mycket man påverkas av media,fast man själv inte alltid tror det.Att börja mixtra med mat och sluta äta är farligt,riktigt farligt.Man blir inte lyckligare för att man går ner flera kilo i vikt.Jag har själv gått ner över 15 kilo på kort tid.Tro ni jag blev lyckligare? Knappast.Det tar hårt på en psykiskt,biter sig fast i hjärnan och förstör.Det finns så mycket viktigare saker här i livet än att förändra sig själv hela tiden!


KOMMENTARER


helt rätt!

Jag har också varit nere i det träsket..

2011-08-20 // 17:10:05
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: