När röda ögon ser svart


Efter ett missat samtal från mamma ringer jag upp henne. Hon frågade om jag sett vad som hänt på Facebook, hennes röst var lugn, obehagligt lugn. Hon fortsatte med lika lugn röst förklara att något allvarligt hänt. Min kusin, misshandel, blödning i hjärnan. Orden snurrar fortfarande i mitt huvud. Det skrivs ständigt i tidningen och på internet om bråk, misshandel och mord, men det är inte förens det drabbar någon människa i ens närhet som man verkligen förstår och tar till sig vad det handlar om. Världen vi lever i är upp och ner vänd. Det är lätt att ta livet och människorna som lever i det lite för givet. Jag och säkert många andra måste bli bättre på att ta hand om våra nära och kära och ta vara på den lilla tid vi har tillsammans. Ingenting varar för evigt, speciellt inte sådant som verkligen inte får ta slut ♥

KOMMENTARER


din mars

<3

2012-04-16 // 00:33:03
din mars

<3

2012-04-16 // 00:33:22
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: